|
|
Linje 1: |
Linje 1: |
| '''Trafik''' er det begreb der findes ude på gader og veje, på have og søer, i luften og i forsinkede tilfælde på skinner. Kort sagt findes der trafik alle steder, hvor der er mennesker, der skal fra et sted til et andet. | | '''Trafik''' er det [[begreb]], der findes ude på [[gade]]r og [[vej]]e, på [[have]] og [[sø]]er, i [[luft]]en og i forsinkede [[Tog|tilfælde på skinner]]. Kort sagt findes der ''trafik'' [[alle]] [[sted]]er, hvor der er mennesker, der [[skal]] fra et [[sted]] til et [[an]][[det]]. |
|
| |
|
| == Udviklingen i Danmark == | | == Udviklingen i Danmark == |
Linje 24: |
Linje 24: |
| *[[Rejseplanen]] | | *[[Rejseplanen]] |
| *[[Uland]] | | *[[Uland]] |
| | | [[Fil:Udklip-kegle-muhahaha.PNG]] |
| [[Kategori:Samfund]] | | [[Kategori:Samfund]] |
Nuværende version fra 28. dec. 2014, 15:51
Trafik er det begreb, der findes ude på gader og veje, på have og søer, i luften og i forsinkede tilfælde på skinner. Kort sagt findes der trafik alle steder, hvor der er mennesker, der skal fra et sted til et andet.
Udviklingen i Danmark
Trafikken bliver værre og værre år for år. Dette skal ses som en konsekvens af at vi bliver flere og flere mennesker og vi skal nå mere og mere. For at modvirke dette forsøger ansvarlige politikere at begrænse trafikken, ved at indsnævre veje, opsætte trafiklys, vejbump og rundkørsler. Desuden sættes afgifter på køb, brug og brændstof op med jævne mellemrun og der indføres roadpricing, parkeringsafgifter og myldretidsgebyr. Dette er dog ikke for at løse problemet, men for at få flere penge i de slunkne kasser, som skal bruges til at give Indien og Kina ulandsbistand, så de kan blive ved med at udføre det arbejde, vi ikke kan nå, til ingen penge, så vi ikke behøver at øge topskatten, for vi har jo skattestop.
Dette har den konsekvens at folk bruger så lang tid på at komme frem og tilbage mellem arbejde at de ikke kan nå at arbejde. Det bliver kun lige til en hurtig kop kaffe og en slatten sandwich, så er det hjemad igen, for ungerne skal jo også hentes, der skal købes ind og vi skal nå 10 minutters kvalitetstid inden aftensmaden indtages i samtalekøkkenet.
Fordele
- Folk når ikke at opdage at deres job er outsourced til Indien eller Kina.
- Man er altid velorienteret da man når at høre radioavisen flere gange via bilradioen eller har gennemtygget alle gratisaviserne. Og vi har helt styr på de seneste hits med Martin og Nik & Jay.
Alternative løsninger
Løsninger er lige på trapperne.
- DSB har fine nye IC4-tog klar, de skal kun lige testes, men så kører de også 10 km hurtigere i timen og det skulle reducere forsinkelserne med 17%, hvis togførerne ikke bliver syge.
- Alle bilister udstyres med 4-hjulstrækker, så man ikke er afhængig af veje, men kan køre mere eller mindre i fugleflugtslinie.
- Udlicitering af al trafik til Indien og Kina. Her har folk lært at hænge uden på busserne, hvilket reducerer behovet for offentlige transportmidler med over 60%.
Se også
Bidragsydere:
Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies.