|
|
Linje 10: |
Linje 10: |
|
| |
|
| Lada havde dog i årene indtil [[1978]] produceret ganske gennemsnitlige russiske biler, og havde derfor et godt navn i det daværende USSR. Netop derfor blev dette utroligt hårdt ramt da Lada i 1979 begyndte at sælge de afskyeligt grimme, dødeligt usikre og helt igennem dårlige Ladaer (Den korte tid fra idé til salg af modeller skyldtes udelukkende nedprioritering af alle de væsentlige ting ved bilproduktion). I [[1980’erne]] lykkedes det så Latrius Damitriova at få udført sin sygelige plan i Vesteuropa. Dog sørgede den u[[censur]]erede vestlige presse for at epidemien [[ikke]] udviklede sig nær så kraftigt her. Det gik kun ud over en forholdsvis lille gruppe af [[idioter]] uden for USSR. Blandt dem vi kan takke er der fornuftige motor-journalister, som har reddet os fra store samfundskatastrofer tilsvarende til dem man har oplevet i det tidligere USSR. | | Lada havde dog i årene indtil [[1978]] produceret ganske gennemsnitlige russiske biler, og havde derfor et godt navn i det daværende USSR. Netop derfor blev dette utroligt hårdt ramt da Lada i 1979 begyndte at sælge de afskyeligt grimme, dødeligt usikre og helt igennem dårlige Ladaer (Den korte tid fra idé til salg af modeller skyldtes udelukkende nedprioritering af alle de væsentlige ting ved bilproduktion). I [[1980’erne]] lykkedes det så Latrius Damitriova at få udført sin sygelige plan i Vesteuropa. Dog sørgede den u[[censur]]erede vestlige presse for at epidemien [[ikke]] udviklede sig nær så kraftigt her. Det gik kun ud over en forholdsvis lille gruppe af [[idioter]] uden for USSR. Blandt dem vi kan takke er der fornuftige motor-journalister, som har reddet os fra store samfundskatastrofer tilsvarende til dem man har oplevet i det tidligere USSR. |
|
| |
|
| |
| Nicolai er gusten!!!
| |
Versionen fra 29. sep. 2007, 21:31
Lada regnes af nogle for et køretøj.
Historie
Lada blev grundlagt den 3. november 1966, som en del af AutoVAZ. Grundlæggeren Latrius Damitriova (deraf Lada). Planen var at skabe nogle billige, solide og sikre biler til den gennemsnitlige russer.
Desværre viste det sig ved et bestyrelsesmøde i 1978 at Latrius Damitriova
havde et alvorligt mindreværdskompleks (efter skilsmisse), og samtidig var maniodepressiv. Netop derfor ændrede han markant filosofi og ønskede i stedet at producere biler som ville påføre ærlige og gode mennesker den samme smerte og sorg, som var blevet påført ham.
Lada havde dog i årene indtil 1978 produceret ganske gennemsnitlige russiske biler, og havde derfor et godt navn i det daværende USSR. Netop derfor blev dette utroligt hårdt ramt da Lada i 1979 begyndte at sælge de afskyeligt grimme, dødeligt usikre og helt igennem dårlige Ladaer (Den korte tid fra idé til salg af modeller skyldtes udelukkende nedprioritering af alle de væsentlige ting ved bilproduktion). I 1980’erne lykkedes det så Latrius Damitriova at få udført sin sygelige plan i Vesteuropa. Dog sørgede den ucensurerede vestlige presse for at epidemien ikke udviklede sig nær så kraftigt her. Det gik kun ud over en forholdsvis lille gruppe af idioter uden for USSR. Blandt dem vi kan takke er der fornuftige motor-journalister, som har reddet os fra store samfundskatastrofer tilsvarende til dem man har oplevet i det tidligere USSR.
Bidragsydere:
Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies.