|
|
Linje 10: |
Linje 10: |
| Tilbage i 1880 var begynde der at komme et stigende behov for vandtransport, så da Mr. Hr. Ap. Møller meldte sig på banen med med ''Færgeselvskavet Sveendboorg'' kom der hurtig en god udvikling i gang med den fynske søtrafik. | | Tilbage i 1880 var begynde der at komme et stigende behov for vandtransport, så da Mr. Hr. Ap. Møller meldte sig på banen med med ''Færgeselvskavet Sveendboorg'' kom der hurtig en god udvikling i gang med den fynske søtrafik. |
| Lige fra starten blev det besluttet at det var et billigt alternativ at stille folk tæt sammen, så for at lave en hurtig og kost effektiv løsning på transportproblemet, fik Mr. Hr. Ap. Møller den ide at putte folk i containere. | | Lige fra starten blev det besluttet at det var et billigt alternativ at stille folk tæt sammen, så for at lave en hurtig og kost effektiv løsning på transportproblemet, fik Mr. Hr. Ap. Møller den ide at putte folk i containere. |
| - Det blev dog hurtigt klart at det ikke var den mest effektive metode da der ikke var lufthuller, og firmaet skiftede til fra passager transport til transport af almene vare, så som kul, og frosne får. | | - Det blev dog hurtigt klart at det ikke var den mest effektive metode da der ikke var lufthuller, og firmaet skiftede til fra passager transport til transport af almene vare, så som kul, og frosne [[får]]. |
|
| |
|
| Firmaet har siden den gang udviklet sig til et større national firma som har udviklet en naturlig og i følge mange, lidt irriterende kompetance at bygge operahuse rundt omkring. | | Firmaet har siden den gang udviklet sig til et større national firma som har udviklet en naturlig og i følge mange, lidt irriterende kompetance at bygge operahuse rundt omkring. |
Versionen fra 12. dec. 2006, 22:43
Mærsk
- Mærsk opkøbt af Island
I disse minutter er nyheden om at Mærsk er opkøbt af Island løbet ind til de danske nyhedsmedier.
Den endelige pris er endnu ikke offentliggjort, men eksperter anslår at det estimerede beløb er omkring 800 [Jomfru]er.
Tidligere topchef Mærsk Mac-kidney Møller menes at have fået en bonus på 90 procent af Jomfruerne, samt et døgn kort til 7-11.
Tilbage i 1880 var begynde der at komme et stigende behov for vandtransport, så da Mr. Hr. Ap. Møller meldte sig på banen med med Færgeselvskavet Sveendboorg kom der hurtig en god udvikling i gang med den fynske søtrafik.
Lige fra starten blev det besluttet at det var et billigt alternativ at stille folk tæt sammen, så for at lave en hurtig og kost effektiv løsning på transportproblemet, fik Mr. Hr. Ap. Møller den ide at putte folk i containere.
- Det blev dog hurtigt klart at det ikke var den mest effektive metode da der ikke var lufthuller, og firmaet skiftede til fra passager transport til transport af almene vare, så som kul, og frosne får.
Firmaet har siden den gang udviklet sig til et større national firma som har udviklet en naturlig og i følge mange, lidt irriterende kompetance at bygge operahuse rundt omkring.
Per dags dato sidder mærsk på omkring 80 af det danske BNP, da det også er derfor at Anders Fjog snakker Mr. Hr. Ap. Møller efter munden, i sådan grad at selv Tony Blhææær ville blive bleg.
Per 2006
Flytter Mærsk dagligt op mod 80 kontainere rundt på hele kloden.
Mærsk har over 400 special skibe som kan udføre special opgaver som f.eks... Container flytning.
Mærsk har 56 ansatte i Danmark alene.
Bidragsydere: DJ Platon
Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies.