|
|
(2 mellemliggende versioner af den samme bruger vises ikke) |
Linje 14: |
Linje 14: |
|
| |
|
| fed artikel og godt med historie, men hvad med Shell, det er jo Royal Dutch Shell og ejes af det Hollandske kongehus. Kunne der ikke vinkles lidt på det? {{Bruger:Halifax/ass|8. juli 2013 20:17|{{{2}}}}} jul 8. 2013, 18:17 (UTC) | | fed artikel og godt med historie, men hvad med Shell, det er jo Royal Dutch Shell og ejes af det Hollandske kongehus. Kunne der ikke vinkles lidt på det? {{Bruger:Halifax/ass|8. juli 2013 20:17|{{{2}}}}} jul 8. 2013, 18:17 (UTC) |
| | |
| | Det er rigtigt Shell og BP var ikke amerikanske. Min lærer på RUC i nationaløkonomi havde forudsagt de syv søstres død - det var han meget stolt af. Du har da ret det er en af de bedste historieartikler på sitet, som kommer på et tidspunkt hvor man er begyndt at interessere sig for historien igen. Det har noget at gøre med at benzintankene var meget bedre brandede dengang. Når jeg var på Gulf-tanken fik jeg bolscher med Gulf-logo på og jeg kunne også få en plakat med deres Le Mans-racer...og så var der som sagt næsten ingen konkurrence på priserne. Så det var noget som blev skiftet manuelt på et skilt som vendte ud til gaden.<br /> |
| | Du er velkommen til at vinkle hvad du vil.{{Bruger:Frode_Fenis/ass|8. juli 2013 21:45|{{{2}}}}} |
Nuværende version fra 8. jul. 2013, 21:45
Det er meget sjovt at tænke på at det er en ældgammel venstrefløjs-kliche som her bliver støvet af. Der var jo ingen som klagede eftersom prisen på benzin var dejlig lav - dvs. en tiendedel af hvad det koster i dag. Men rigtig nok bybilledet var måske mere farverigt med de mange benzinstationer. Det var olienkrisen der gjorde at Danmark fik den læjerlige ide at bore efter olie i Nordsøen. På min lokale Gulf-tank kunne man få det første råolie hentet op fra Nordsøen som nøglering o. 1975.
Hmm - den blev da vist ret ok til sidst. Efter lidt graven i en skummel og svunden tid, så var der da her et emne med lidt kød på.
I min lokale flække lå der både en Gulf og en Esso, og blandt drengene var det udelukkede et spørgsmål om, hvem der havde de sejeste klistermærker. Det var tider!
Pænt "finishing touch" med billederne, Frode. Nu har vi garanteret langt mere om emnet, end Wikipedia. Surt for dem, og surt for den skoleelev, der skal skrive opgave om "De syv søstre" og Googler det forkerte sted hen hertil...
Jep jeg vidste den var en vinder. I dag beskæftiger vi os med brands som Apple, Nike og McDonalds som om at man ikke havde den massive amrtikanske markedskultur før den tid. Den var bare temmelig meget isoleret til lige netop dette område. Klistermærker, slogans, merchandise og så havde man jo også service i gamle dage indtil man fandt ud af selvbetjeningstanke var cool.
Jeg er i gang med at finde nogle flere af disse billeder. Det var ikke alle mærker som gjorde en dyd ud af at skille sig ud - de solgte bare benzin...og sådan var det. Vi havde samtlige af de syv søstre på slæb på et tidspunkt i Fr.sund. Min far sværgede til Gulf - det gjorde jeg også for da fik man altid bolscher med Gulf-logo på.
fed artikel og godt med historie, men hvad med Shell, det er jo Royal Dutch Shell og ejes af det Hollandske kongehus. Kunne der ikke vinkles lidt på det?
jul 8. 2013, 18:17 (UTC)
Det er rigtigt Shell og BP var ikke amerikanske. Min lærer på RUC i nationaløkonomi havde forudsagt de syv søstres død - det var han meget stolt af. Du har da ret det er en af de bedste historieartikler på sitet, som kommer på et tidspunkt hvor man er begyndt at interessere sig for historien igen. Det har noget at gøre med at benzintankene var meget bedre brandede dengang. Når jeg var på Gulf-tanken fik jeg bolscher med Gulf-logo på og jeg kunne også få en plakat med deres Le Mans-racer...og så var der som sagt næsten ingen konkurrence på priserne. Så det var noget som blev skiftet manuelt på et skilt som vendte ud til gaden.
Du er velkommen til at vinkle hvad du vil.
Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies.